RE: ES40: CPU1 VIO warn
Gabor Horvath <hg@ludens.elte.hu>
Barátaim,
emlékeztek Ti egy bizonyos hoffman@xdelta ... emberre a
comp.os.vms-ből? Mindig precízen és gyorsan válaszolt a
legkülönbözőbb VMS-es kérdésekre, mígnem aztán jól lebukott,
és kiderült, hogy nem is ember, hanem egy ötfős csapat, akiket
a DEC fizetett, hogy "álnéven" válaszoljanak a userek
problémáira a news-ban.
Mert ugye a vas eladás lehet zsíros üzlet, meg a progi
eladás is, meg az alkatrész eladás is, de a helpdesk-ből
nem szokás nyereséges üzletágat csinálni, mert ha jó lett
volna az a vas és az a progi, akkor ez ugye nem is igazán kellene.
Aztán a fene tudja, végülis a DEC elbukott.
Természetesen az embernek legyen support szerződése, ha
komolyan veszi azt a rendszert, amit üzemeltet. Aztán
dobja be a kérdését a gyártónak, és kap precíz választ.
Akinek már volt dolga a Cisco TAC-kal, az tudja, mire gondolok.
Ha viszont a világ egyik legnagyobb informatikai cége
harmadtucat helyi szakember rutinjára alapozza a támogatást,
és komoly eszkalációra (tesztlabor, fejlesztő) gyakorlatilag
nincsen lehetőség (tapasztalatom szerint), akkor ne csodálkozzunk
azon, hogy mindenféle vadhajtásai nőnek a segítségnyújtásnak.
Meg persze minden tiszteletem annak a pár embernek, de
egy kritikus üzemeltetési környezetben sok pénzért ez már kevés.
üdv: H.G.